Jelenlegi hely

Könyvelés

„A legnehezebb dolog a világon a jövedelemadó.”

Albert Einstein

Tételezzük fel, pár éve elindítottad vállalkozásodat, amely már megfelelő egzisztenciát biztosít számodra. Nincs már minden teher a válladon, alkalmazottaid is vannak, akik hatékonyan segítik a munkádat. Elmúlt az az időszak, amikor Neked kellett mindent intézni, megengedheted magadnak, hogy az olyan tevékenységeket, mint a céged marketingje, vagy a könyvelés, egy igazán jó szakemberre bízd.

Beülsz az autódba, elindulsz. Szép, napsütéses idő van. Egyszer csak elsuhan melletted egy felirat: Könyvelőiroda. Mi jut ilyenkor eszedbe?

Két esetet tudok elképzelni.

A jó könyvelő: pontos határidők, e-mail segítség, előadások

Eszedbe jut a könyvelőd, a céged könyvelője, aki igazán sokat segített Neked abban, hogy idáig eljussál és elérd azt, amit elértél. Mindig időben tájékoztat, ha van valamilyen adóváltozás. Bérszámfejtés után, a határidő lejárta előtt jóval korábban tájékoztat a befizetendő járulékokról. Az sem hátrány, hogy a fizetendő áfáról is jóval a határidő előtt tájékoztat. A könyvelőiroda havonta küldi részedre céged aktuális eredménykalkulációját. És ha valami kérdésed van, felhívod, a könyvelő az esetek többségében azonnal segít Neked, vagy ha azonnal nem tud, akkor záros időn belül ott a postaládádban a mail a válasszal. És múltkor milyen érdekfeszítő volt az előadás az adóváltozásokról! Ezt a száraz témát ilyen érthetően, példákkal illusztrálva kevesen tudják ilyen jól előadni!

Tájékozott könyvelőiroda: cégalapítási tanácsadás

Sőt, visszaemlékszel: amikor elhatároztad, hogy vállalkozásba kezdesz, elmentél egy cégalapítás előtti tanácsadásra. A könyvelőd már ott, az induláskor megspórolt Neked éves szinten több mint százezer forintot. Azzal, hogy elmondta Neked, milyen legyen a társasági szerződésed, mit tartalmazzon, hogy ezt az összeget megspórolhasd. Milyen szerencséd volt! Még jó, hogy már nem a cégalapítás után, a kész társasági szerződéssel kerested fel először a könyvelőirodát.

A másik eset: nem jó a könyvelőm?

Sajnos nem vagy ilyen szerencsés. Eszedbe jut, hogy a könyvelő még mindig nem tájékoztatott a fizetendő áfádról, pedig holnap már határidő, huszadika. Hogy tervezed meg így a céged pénzügyeit? Már 3 napja felhívtad a könyvelőirodát, hogy nézzenek utána, milyen feltételekkel tudsz árut kivinni Ausztriába, hogyan kell kiállítanod a számlát az osztrák partnerednek. Még az EU-s adószám megkéréséhez is Neked kellett kitöltened a nyomtatványt. Ha hívod, a könyvelő sosem veszi fel, vissza sem hív. Már fel sem hívod a könyvelőirodát, úgysem tudnak segíteni...

Nincs olyan hónap, hogy ne kapnál levelet az NAV-től. Egyszer késve megy be a járulékbevallás, máskor be sem megy. Azt sem érted, hogy az alkalmazottaidnak miért kell minden hónapban más bért fizetned a bérszámfejtés szerint. Holott fix havi bérrel vetted fel őket, szabadságon nem voltak, betegek nem voltak. Akkor miért?

Könyvelés felelősségbiztosítással

Jó lenne egy megbízható, szakmáját magas színvonalon ellátó, rugalmas könyvelő ! -gondolod. Aki ráadásul rendelkezik könyvelői felelősségbiztosítással is. Könyvelés felelősségbiztosítással?

De hol találsz te ilyet?

Jó hírem van! Megtaláltad!

Az Optiprofit könyvelőiroda különösen odafigyel arra, hogy:

  • a szakszerű könyvelés mellett ügyfeleit a befizetendő adókról és járulékokról jóval a fizetési határidő lejárta előtt írásban tájékoztassa. Sajnos a vállalkozások költségeinek igen nagy hányadát teszik ki a különböző adó- és járulékterhek, ezért különösen fontos ezek mértékének minél korábbi és pontos ismerete.
  • rendszeresen tájékoztassa ügyfeleit vállalkozásuk aktuális eredményéről. Mint minden vállalkozás, így mi is gazdálkodunk, és mi is igyekszünk költségeinket jó előre megtervezni. Tudjuk, hogy ez csak pontos, és időben előállított gazdálkodási- és eredmény adatok, információk birtokában lehetséges.
  • ügyfelei adózási kérdéseit a lehető leghamarabb megoldja. Nem ígérjük, hogy minden adózási kérdésre azonnal tudjuk a választ, de megvan a képességünk és kitartásunk, hogy a legbonyolultabb ügyletek esetén is utánanézzünk a szabályoknak és segítsünk azok alkalmazásában.
  • az adóváltozásokról ügyfeleit mindig időben és közérthetően, írásban tájékoztassa. Sajnos erre manapság egyre gyakrabban van szükség. Míg régebben csak év végén változtatták az adójogszabályokat, addig mostanra megtapasztalhattuk az év közbeni adóváltozások minden „szépségét”.
  • adóellenőrzéskor a törvényi előírásoknak megfelelő, precízen összeállított anyaggal képviselje ügyfelét. A szakmailag megfelelően, katonás rendben összeállított anyag már fél siker! De az sem árt, ha a megbeszélt időpontban a könyvelő meg is jelenik az ellenőrnél! Miért mondom ezt?

    Egyszer járulékellenőrzésen képviseltem az egyik ügyfelünket. NAV ügyintéző telefonon bejelentkezett, megbeszéltünk egy időpontot. A megbeszélt időpontban természetesen pontosan felkerestem az ügyintézőt, lezajlott a vizsgálat, semmi szabálytalanságot nem találtak. A vizsgálat után az ügyintéző lekísért a kijáratig, közben beszélgettünk. Megkérdeztem tőle, hogy egy nap hány vizsgálatot kell elvégeznie? Mondott egy elég nagy számot. „De nem is ez a baj, hogy ilyen sok ügyet kell vizsgálnunk” - mondta - „hanem az, hogy sok esetben, amikor megbeszélünk egy időpontot, a cégvezető, vagy a könyvelő nem jön el, és még nem is jelez, hogy nem tud jönni. Volt olyan esetem, - mesélte - hogy valakivel már 5 időpontot beszéltem meg és egyikre sem jött el!

    Az Optiprofit Kft. ügyfeleit a hatóságoknál mindig a megbeszélt időpontban képviseli.

  • a szakszerű könyvelés mellett ügyfelei adó- és járulékbevallásait mindig határidőre benyújtsa a hatóságoknak.