Jelenlegi hely

Magunkról

„Nem törekszem a tökélyre. Az elérhetetlen. Csupán a szakmai kiválóság a célom”

Tiger Woods, golfjátékos

A kezdetektől napjainkig

Az Optiprofit Kft. megalapítása előtt több mint 10 évet töltöttem el a bank- és magánszféra számviteli területén, 1998 óta Magyarország egyik vezető, osztrák tulajdonú szállítmányozási cégénél voltam a könyvelés helyettes vezetője.

Még alkalmazottként dolgoztam, amikor ismerőseim közül egyre többen kértek pénzügyi tanácsot és kértek fel vállalkozásuk könyvelésére. Beszámoltak könyvelőjükkel kapcsolatos kedvezőtlen tapasztalataikról. Nem kaptak időben tájékoztatást - kérésük ellenére sem - cégük pénzügyi helyzetéről, mulasztási bírságot szabtak ki rájuk, nem hívták fel figyelmüket a jogszabályi változások kedvező és kedvezőtlen hatásaira stb.

Elgondolkodtatott ez a sok negatív vélemény és ezért gazdasági mérnök, valamint okleveles pénzügyi, adózási, pénzügyi ellenőrzési szakértő diplomáim birtokában elhatároztam, hogy alapítok egy igényes könyvelési vállalkozást kis- és középvállalkozások számára, ahol ilyen szarvashibák fel sem merülhetnek. Olyan ügyfélcentrikus vállalkozást képzeltem el és alakítottam ki 2002-ben, ahol a minőségi könyvelési és tanácsadási szolgáltatás eredményeként ügyfeleinknek csak a legszükségesebb mértékben kell vállalkozása pénzügyeivel foglalkoznia.

Az Optiprofit Kft. klasszikus családi vállalkozás. Kezdetekben egyedül dolgoztam, én végeztem a szakmai munkát és a cégirányítást is. 2005-ben jött el a pillanat, amikor döntenünk kellett. Vagy felveszünk egy munkatársat, vagy a férjem 14 év munkaviszony után megválik állami munkahelyétől, és közösen folytatjuk tovább. Ez utóbbi mellett döntöttünk. Persze, ennek a döntésnek azért előzményei is voltak. A férjem már addig is kivette a részét a cég marketing tevékenységéből és elvégzett egy mérlegképes könyvelő tanfolyamot is, hogy jobban rálásson a könyvelői szakmára.

Sokan mondják, hogy nem jó, ha egy házaspár azonos munkahelyen dolgozik. Nálunk szerencsére ez nem okoz problémát, általában évi egy veszekedéssel megússzuk a dolgot :)   

Komolyra fordítva a szót. Én úgy tapasztaltam, ha a feladatokat jól körülhatároljuk és meghatározzuk a szerepeket a cégben, akkor kevés a súrlódási pont. Az Optiprofit Kft.-t ketten irányítjuk, az én feladatom a szakmai irányítás, míg férjem teljes egészében leveszi vállamról a cégirányítással járó terheket, ugyanis ő felel a cég üzletpolitikájáért, marketing tevékenységéért, az ügyviteli feladatok megszervezéséért, de ha kell még az adatrögzítésben is részt vesz.

 

Kezdetben elég szerény technikai háttérrel indultunk: egy számítógép, egy - egy nyomtató, fax és könyvelési programból is a legegyszerűbbet használtuk. Nálunk is a magyar vállalkozások kezdő betegsége volt érezhető: a tőkehiány. Sohasem sajnáltuk viszont a pénzt fejlesztésre, nagyon hamar könyvelői felelősségbiztosítást kötöttünk és nyaralás helyett is inkább a gépparkunkat fejlesztettük. Ahogy bevételeink lehetővé tették, nagyon rövid időn belül korszerűbb, sokoldalúbb könyvelő- és bérszámfejtő programot is beszereztünk. Ma már több, hálózatra kötött számítógép és laptop, nyomtató, fénymásoló segíti a mi, valamint könyvelő és bérszámfejtő kollégáink munkáját.

Az Optiprofit Kft. megalakulásakor a cég székhelye Pécelen volt. Földrajzilag csak kb. 1 km választott el minket Budapesttől és autóval is 20 perc alatt az Örs vezér térre értünk. Hamar rájöttünk azonban, hogy hiába érezzük mi magunkat Budapesthez közelinek, sok érdeklődő, amikor meghallotta, hogy Pécelen kellene találkoznunk, inkább más, budapesti könyvelő mellett döntött. 2005-ben léptünk, és ügyfeleink jobb kiszolgálása érdekében először megnyitottuk belvárosi irodánkat a XIII. kerületben, majd 2007-ben áthelyeztük a cég székhelyét és központi irodáját Budapestre, a XVII. kerületbe. Ezáltal lehetővé vált, hogy ügyfeleinket igényesebb környezetben, egy technikailag jobban felszerelt irodában fogadhassuk.

Berényiné Bosch Cecília