Magunkról

„Nem törekszem a tökélyre. Az elérhetetlen. Csupán a szakmai kiválóság a célom”

Tiger Woods, golfjátékos


Több mint 20 éve működő könyvelőirodánk élen jár a digitalizációban. A 2020-as évek legelején megvalósítottuk a XXI. századi digitalizált, papírmentes irodát. Elsők között vezettük be a digitalizált könyvelést támogató programokat, mint a Cashbook, ahová a vállalkozó feltöltheti a számláit, bizonylatait, amiket a könyvelője, és önmaga is bármikor megtekinthet. Szintén elsők között csatlakoztunk az Adriana automatizált bankkivonat könyvelő alkalmazáshoz.

Berényiné Bosch Cecília az Optiprofit Könyvelő Kft. alapítója, adótanácsadó; okleveles pénzügyi, adózási,pénzügyi ellenőrzési szakértő, akinek tanácsaival évente több tíz millió forintot takarít meg partnereinek. Megbízói nem csak a digitális könyvelés előnyeit élvezhetik, hanem profitálhatnak Cecília adó optimalizált tanácsaiból is.
Berényi László, az Optiprofit Könyvelő Kft. másik alapítója, a fejlődés elkötelezett híve, kezdetektől az operatív ügyvezetői feladatokat látja el. 2020. tavaszán a könyvelőiroda László koordinálásával az elsők között vezetett be egy lépésben valamennyi partnerénél a Cashbook alkalmazást, amely által Covid biztosan, digitalizálva érkeznek a feldolgozásra a könyvelőprogramba a könyvelendő számlák.

A munkatársak is nagy szaktudással, gyakorlattal rendelkeznek. Valamennyiük kezében ma már csak egy laptop/számítógép, és egy egér van, amikor partnereink számláit, banki tételeit könyvelik. A digitális könyvelés mellett természetesen bérszámfejtési szolgáltatást is nyújtunk.

Irodánk Budapest XVII. kerületében található, bár ennek a digitális könyvelésnek köszönthetően nagy jelentősége nincs, mivel a világ bármely részéről fogadni tudjuk a bizonylatokat. Ügyfeleink között megtalálhatóak szoftverfejlesztő, informatikus, tanácsadó, és egyéb szakértő, leginkább szolgáltató cégek.

Keress minket, ha szeretnéd, hogy a vállalkozásod is részese legyen a digitális könyvelés előnyeinek.

Történetünk

Az Optiprofit Kft. megalapítása előtt több mint 10 évet töltöttem el a bank- és magánszféra számviteli területén, 1998 óta Magyarország egyik vezető, osztrák tulajdonú szállítmányozási cégénél voltam a könyvelés helyettes vezetője.

Még alkalmazottként dolgoztam, amikor ismerőseim közül egyre többen kértek pénzügyi tanácsot és kértek fel vállalkozásuk könyvelésére. Beszámoltak könyvelőjükkel kapcsolatos kedvezőtlen tapasztalataikról. Nem kaptak időben tájékoztatást – kérésük ellenére sem – cégük pénzügyi helyzetéről, mulasztási bírságot szabtak ki rájuk, nem hívták fel figyelmüket a jogszabályi változások kedvező és kedvezőtlen hatásaira stb.

Elgondolkodtatott ez a sok negatív vélemény és ezért gazdasági mérnök, valamint okleveles pénzügyi, adózási, pénzügyi ellenőrzési szakértő diplomáim birtokában elhatároztam, hogy alapítok egy igényes könyvelési vállalkozást kis- és középvállalkozások számára, ahol ilyen szarvashibák fel sem merülhetnek. Olyan ügyfélcentrikus vállalkozást képzeltem el és alakítottam ki 2002-ben, ahol a minőségi könyvelési és tanácsadási szolgáltatás eredményeként ügyfeleinknek csak a legszükségesebb mértékben kell vállalkozása pénzügyeivel foglalkoznia.

Az Optiprofit Kft. klasszikus családi vállalkozás…

Az Optiprofit Kft. klasszikus családi vállalkozás. Kezdetekben egyedül dolgoztam, én végeztem a szakmai munkát és a cégirányítást is. 2005-ben jött el a pillanat, amikor döntenünk kellett. Vagy felveszünk egy munkatársat, vagy a férjem 14 év munkaviszony után megválik állami munkahelyétől, és közösen folytatjuk tovább. Ez utóbbi mellett döntöttünk. Persze, ennek a döntésnek azért előzményei is voltak. A férjem már addig is kivette a részét a cég marketing tevékenységéből és elvégzett egy mérlegképes könyvelő tanfolyamot is, hogy jobban ban rálásson a könyvelői szakmára.

Sokan mondják, hogy nem jó, ha egy házaspár azonos munkahelyen dolgozik. Nálunk szerencsére ez nem okoz problémát, általában évi egy veszekedéssel megússzuk a dolgot 🙂   

Komolyra fordítva a szót. Én úgy tapasztaltam, ha a feladatokat jól körülhatároljuk és meghatározzuk a szerepeket a cégben, akkor kevés a súrlódási pont. Az Optiprofit Kft.-t ketten irányítjuk, az én feladatom a szakmai irányítás, míg férjem teljes egészében leveszi vállamról a cégirányítással járó terheket, ugyanis ő felel a cég üzletpolitikájáért, marketing tevékenységéért, az ügyviteli feladatok megszervezéséért, de ha kell még az adatrögzítésben is részt vesz.

Az iroda…

Kezdetben elég szerény technikai háttérrel indultunk: egy számítógép, egy – egy nyomtató, fax és könyvelési programból is a legegyszerűbbet használtuk. Nálunk is a magyar vállalkozások kezdő betegsége volt érezhető: a tőkehiány. Sohasem sajnáltuk viszont a pénzt fejlesztésre, nagyon hamar könyvelői felelősségbiztosítást kötöttünk és nyaralás helyett is inkább a gépparkunkat fejlesztettük. Ahogy bevételeink lehetővé tették, nagyon rövid időn belül korszerűbb, sokoldalúbb könyvelő- és bérszámfejtő programot is beszereztünk. Ma már több, hálózatra kötött számítógép és laptop, nyomtató, fénymásoló segíti a mi, valamint könyvelő és bérszámfejtő kollégáink munkáját.

Berényiné Bosch Cecília